By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Arbeidsoppgaver
Divisjon Helsepersonell realiserer samhandlingsplattformen i helsesektoren. Plattformen består av samhandlingstjenester som muliggjør digital kommunikasjon mellom aktører i helsesektoren, samt informasjonstjenester der aktører i helsesektoren konsumerer data fra flere ulike API’er som vi tilgjengeliggjør.
Vi iverksetter en hendelses-orientert arkitektur, der data inn til samhandlingsplattformen betraktes som hendelser som publiseres videre ut til de informasjonstjenestene som har behov for disse hendelsene. Samhandlingsplattformen realiseres av ulike leveranseteam som har ansvar for ulike deler av plattformen. Leveranseteamene er autonome, hvilket innebærer at de har kompetanse og kapasitet til å ivareta design, utvikling, test og forvaltning av de applikasjonene de har ansvar for. Applikasjonene skal kjøres i kontainere på NHNs private sky plattform. NHN's private sky realiseres via Vmware Cloud Foundation, og vi benytter vmware tanzu Kubernetes som orkestreringsplattform.
Det stilles høye krav til robusthet, ytelse, sikkerhet og tilgjengelighet, og vi praktiserer smidig utvikling for alle leveranseteam, basert på Large Scale Scrum (LESS, https://less.works/)
BISTANDEN SOM SKAL UTFØRES
NHN har behov for 2-4 senior utviklere med sterk programmeringserfaring som kan inngå i ulike team for å bidra til å realisere flere deler av samhandlingsplattformen:
Team Person: Teamet mottar, behandler, beriker og tilgjengeliggjør data fra FREG i helsesektorens egen tjeneste Persontjenesten. Persontjenesten gir rask tilgang til oppdaterte folkeregisteropplysninger. Tjenesten tilrettelegger for ny personidentifikator, nye felter fra folkeregister samt nye kilder. Dette innbefatter berikelser fra bl.a. Kontakt- og reservasjonsregisteret og kartverket. Løsningen har høye krav til oppetid, er basert på .Net Core, og det benyttes docker kontainere i kubernetes cluster i privat sky. I tillegg brukes teknologi som SQL, RabbitMQ og Apache Kafka.
Team Personell: Teamet mottar, behandler og tilgjengeliggjør data om helsepersonell. Dette innbefatter bl.a. helsepersonellregisteret og fastlegeregisteret. Informasjonen tilgjengeliggjøres via et WCF API i dag, hvor data lagres i en SQL-database. Innen utgangen av 2024 ønsker vi minimum å doble leveransetakten og tenker derfor at tjenestene skal moderniseres ved bruk av mikrotjenestearkitektur og bruk av REST-API. Løsningen vil være basert på .Net Core, og det skal benyttes docker kontainere i kubernetes cluster i privat sky, og i tillegg brukes teknologi som RabbitMQ og Apache Kafka.
Konsulentene vil bidra i det teamet som NHN finner mest hensiktsmessig. Dette avtales ved kontraktinngåelse. Det kan tilkomme andre arbeidsoppgaver underveis i utførelsen av bistanden. Kunden kan også benytte konsulenten i andre prosjekter dersom Kunden anser dette hensiktsmessig.
Se vedlegg
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Applikasjonsutvikling |
Bedriftsnavn | TalentCo (hos kunde) |
Lysaker Torg | |
1366 Lysaker | |
Nettside | www.talentco.no |
Tiltredelse | Snarest |
Søknadsfrist | Snarest (22.03) |
Arbeidsplass | Trondheim |
Tittel | Utviklere til samhandlingsplattformen |
Sektor | Privat |
Omfang | Prosjekt |
Antall stillinger | 4 |
Karl Erik Øvergård Key Account Manager karl@talentco.no +47 95942401 |
Martin Ellevold IT researcher martin@talentco.no +4745468604 |